onsdag den 12. marts 2014

En artikel skal jo være den første...

Hej alle mennesker og andre intelligente skabninger i det store univers, der hypotetisk set kunne kigge med!

Mit navn er Anders Winkel og jeg har besluttet at lave en dansk blog, hvor jeg vil dele nogle af de mange kreative projekter jeg har gang i. Jeg har før haft engelske blogs her på blogger, men denne her vil jeg forsøge mig med på dansk. (Og hold da op, hvor har blogger da ændret layout siden sidst jeg brugte det!)

 Jeg elsker forresten sushi.

Lidt om mig:
Jeg er et ret kaotisk menneske, der elsker at have rigtig mange bolde i luften på samme tid. Her snakker jeg om kreative projekter. Selv hvis jeg ville kan jeg ikke bare være til og leve en normal tilværelse med job og uddannelse og kæreste og så bare være tilfreds, jeg  bare skabe, hvis ikke jeg er kreativ synker jeg ned i et dybt, dybt hul, der kan være svært at komme op af igen. Jeg har ligeså længe jeg kan huske søgt tilflugt i fantasiens verden og fundet på finurlige skabninger, personer og historier, hvad enten det har været igennem at tegne, skrive eller skulpturere. (er det overhovedet et ord?!) Gennem hele min opvækst fik jeg at vide af lærere, familie og venner at det var super godt hver gang jeg havde gang i et nyt kreativt projekt. Jeg ved ikke hvorfor, måske grundet frygt for kritik, gjorde jeg aldrig rigtig noget ud af de evner folk fortalte mig jeg havde. Men som sagt, har jeg besluttet for at det skal være slut. Her på bloggen vil jeg fra nu af dele mine projekter i det omfang, det er muligt...

Mit første seriøse projekt jeg vil dele med verden er en roman jeg er i gang med at skrive. Det er en science fiktion komedie for større børn, unge og vel egentlig bare alle der kan lide en (forhåbentlig) sjov historie. Men det er ikke ren humor, for under overfladen berører min bog vigtige sociale emner så som mobning og alkoholproblemer i hjemmet. Jeg har aldrig før skrevet en roman eller kastet mig ud i så omfattende et projekt før, så det hele er ret nyt og spændende for mig. Men mere om det i næste artikel!

Og nu skal det jo ikke forstås som noget arrogant, altså jeg mener jo ikke jeg er nogen Picasso, Spielberg eller Tolkien, jeg er en Anders Winkel. Jeg mener bare at det at være kreativ gør mig glad og så er det sådan set bare en bonus, hvis der er nogle mennesker der opdager, hvad jeg laver, gennem denne her blog og så kan li' hvad de ser... Nå, men i alle tilfælde velkommen til!

1 kommentar:

  1. Det lyder bare spændende, super godt :-) Glæder mig til at høre mere :-D

    SvarSlet